Jumaat, Januari 01, 2010

Ikan Bakar Umbai di Ambang 2010

www.tips-fb.com
Diambang 2010 gi gader2 dgn ipar duai di Medan perkampungan ikan bakar terapung Umbai...kira menyambut tahun baru di Melaka lah dan sempena besday abg ipar sekali...kitaorg gi 4 keluarga bersama abg & kakap ipar,2 adik ipar sekeluarga dan keluarga akak...yg sebenarnya dah lama adik ipar yg tinggal kat Rasah Kemayan,Seremban ni ajak gi kesini...berkali2 memujuk dan mengajak kesini,akhirnya sampai gak...adik ipar ni mmg sll kesini,yelah Seremban ke Melaka dkt je...kitaorg yg dok KL nak kesini tu yg jauh..kira adik ni yg jadi tokeh belanja kitaorg semua...kami sampai disini waktu maghrib dan sempat sembahyang maghrib disini...tempat ni yg baru dan yg lama bersebelahan jer dan blh nmpk Pulau Besar disebelah sana...tapi sampai dah mlm,taklah npk Pulau tu dan cuma npk cahaya lampu je dr sana...dan sampai rumah lewat pukul 2 pagi sbb berhenti minum2 diR&R Seremban plk...

Pemandangan dr atas


Hiangan nasi lemak bungkus

Ikan2 dan seafood yg segar




Tempat pilihan bersantai

Hidangan yg diorder


Dah selesai

Share |

3 ulasan:

blogresipi.com berkata...

seronoknye dpt makan yang fresh macam tu kak zai. tempat ni memang glamer kan. kakak kite masa dok melaka selalu jugak dia sebut :)

indahhouse berkata...

Salam kak zai,
Ini kira promote tempat ni. Terliur saya. Ada rezeki, sampai la kat Umbai ni. Amin...

hana berkata...

wowww bestnyerrrrrrrr!!! rindunyer nk makan cenggini! huhuhu eh! kat umbai ker? wahh bleh singgah nnti!