Ahad, Julai 12, 2009

Kek Batik Marie

www.tips-fb.com

Kek batik marie ni mmg menjadi kegemaran anak2...kita ni tak berapa gemar dgn rasanye tu.....macam rasa muak pulak,tapi depa punyalah suka dgn kek batik ni....layan jelah selera mereka ni kan....janji habis dimakan,tak membazir....


Bahan2:

1 kilo Biskut marrie (dipatahkan)
1 cawan milo
1/2 tin susu pekat manis
1 cawan nestum
1 cawan butter/majerin
4 biji telur
1 cawan air
Serbuk koko (megikut rasa)

Cara-cara:
  • Pukul susu,butter/majerin hingga sebati,masukkan milo,koko,nestum dan air.Pukul lagi hingga rata.
  • Kacau bahan2 yg dipukul tadi didalam periukdan kacau diatas api tg perlahan sehingga pekat.
  • Bila dah pekat,tutup api dan masukkan biskut.Gaul hingga rata semasa tengah panas.
  • Masukkan kedalam loyang dan tekan sehingga padat.Sejukkan dan bolih lah dipotong.
Share |

3 ulasan:

Ainazli berkata...

Kek batik nie, kita pun tak berapa suka, tp seperti kat umah ni, kecuali saya, kek ni memang laku, kejap jer laku..tap2 tengok dah abissss!!

shima berkata...

kek batik ni mmg fav sejak zaman sek dulu lg... kalau wat ni sure laku sgt2 kt umah ni! heheeee cuma sayang kt milo jek...byk guna milo kan? dahlaa milo angkut fr masia...mmg catu abes! kalau ganti ngan coco powder 100% pahit sgt ker rasa dia? ermmm nestum pun xde..huhuuuu

nekPP berkata...

kzaiii pos ler siniii..febret gek tuhh..mau tak pandang kiri kanan makan ekeke;p