Sabtu, Ogos 22, 2009

Vanila Flan

www.tips-fb.com
Dessert ni untuk berbuka pose di hari pertama...untuk sejukkan tekak...vanila flan dan jelly pun dah lama beli,takut expired plk...jadi buat jelah dessert ni..nak buat pun ringkas je....sedap dimakan bila dah disejukkan...mmg selalu buat ni...kat sini pun ada gak...


Bahan2:
60g vanila flan - bolih beli di kedai bakery
500ml fresh milk
1 kotak jeli strawberry jenama LADY'S CHOICE,NONA atau ALSA
* Bolih juga letak diatasnya buah2an dlm tin sebagai penyeri sebelum dicurahkan jelly

Cara:
masak sampai mendidih, tuang dlm individu bekas, biar sekejap, dah sejuk curah dgn jelly strawbery (resepi ni ada dibelakang kotak jeli )

*flan ni rasa dia seakan-akan dadih sikit....tapi lagi sedap dari dadih....struktur nya lembut...
Share |

8 ulasan:

ain berkata...

SEDAPNYA BUKA POSE ADA DESERT YG MENYEGARKAN!!!

Chik Mi berkata...

huhuhuhu kak zai vanilla flan itew sungguh menggoda qalbu.nak KIV rcp dulu le,kat sini asyik ujan je nak makan yg gitu nnti tak laku

blogresipi berkata...

Vanilla faln tu camane kak zai? cam kastad ke?

Jasmeen berkata...

siap ngan gelas cun...melelehhhhhhhh ayaq liuq kak...ada jual x kat PARAM? hehehe

cikin berkata...

wahhh sedapnyerrrr... :):)

selamat berpuasa..:)

mamasya berkata...

Nampak cantik vanilla flan k.Zai.. ..belum pernah buat.
lauk berbukapun nampak sedap...

Haniss berkata...

Vanila Fla dapat buat untuk berbuka bestnya, gelas pun cantik tu lagilah berselera tengok...sama lah cam kak zai, lauk selalunya untuk berbuka ja, waktu sahur jarang sangat ahli rumah saya nak makan nasi keculai nasi goreng...burger atau spaggeti depa mau lah..heheheh

Siti @ nurie berkata...

sedapnyer....nak buat gaklah...yum yum yum