Sabtu, September 26, 2009

Suasana Hari Raya...Sambil Bermaaf2an dan Menjamu Selera

www.tips-fb.com

Salam
Aidilfitri ‘09
Salam dihulur maaf ku
pohon buat semua rakan2..

Disini, ku ingin mengucapkan
Selamat Hari Raya dan juga
ingin meminta maaf sekiranya ada:
TERkasar bahasa,

TERsilap bicara,
TERmarah yang tak kena,
TERtanya tak tentu hala,
TERsasul yang tak sengaja,
TERpukul kat mana-mana,
TERpekik di telinga,
TERhantuk di kepala,
TERpinjam harta benda,
TERmoody tak semena-semena,
TERumpat bila-bila,
TERusik yg sengaja,
dan segala macam ‘TER’ lagi
Maaf Zahir & Batin! ^_^

WaLAu LaNgkAH TaK BeRTeMu,
TaNgaN TaK BeRJaBaT,
UcaP TaK TeRDeNgaR,
MaTA TaK BeRTeNTaNG…
MoHoN MaAF sEGaLa KekHiLaFaN =
KeRaNA aDa TiKaNyA
MaTa SiLaP MeMaNdANg,
TeLiNGa SaLaH MeNdeNgaR,
LiDaH TeRLaNjuR BeRkATa-KatA & HaTI
TeRsaLaH MeNDuGa.
SALAM AIDILFITRI MINAL AIDIL WALFAIZIN..

Kata Al-Ghazali :
yang jauh itu WAKTU,
yang dekat itu MATI,
yang besar itu NAFSU,
yang berat itu AMANAH,
yang mudah itu BERBUAT DOSA,
yang panjang itu AMAL,SOLEH
yang indah itu SALING MEMAAFKAN”
Salam aidilfitri maaf zahir dan batin”.

Seronok berjumpa sanak saudara dihari Lebaran...bertanya khabar sambil menjamu selera...


Share |

4 ulasan:

makcikkantin berkata...

Salam kenal,
terima kasih datang 'rumah'...hari raya is best time sbb semua org cuti kan.

blogresipi berkata...

Salam Kak Zai... seronok tgk meriah hari raya tue.time ni lah nak jumpa sedara2 n kawan2 yg yg jauh2 kan... :)

ain berkata...

selamat hr raya kak zai!!!meriahnya raya!! lawa umah akak!!! kena dtg raya ni!!hihihi

shima berkata...

salam kak zai...
selamat hari raya..maaf zahir & batin kalau ada salah & silap ye...
huhuuu jelesnyaaa tgk sambutan raya dia! meriah gitu...siap ada cc lg tuh! ikshhh sure cepat jek licin kine sambar ngan bdak2..hehheee cantik sgt tgk kek kukus kt atas nun...