Ahad, Oktober 25, 2009

Original Brownies

www.tips-fb.com
Bila terpandang brownies kat rumah zana ni....teringin plk nk mencuba...bahan pun dah ada...mmg tak bolih tenguk brownies,mesti nak cuba mengodek....macam2 brownies dah cuba..dan ini juga ada kelainan...resipi asal dr SajiOnline...c&p dr dapur zana ...thanks zana....

Bahan2
100 gm coklat
130 gm mentega
250 gm gula
4 biji telur
130 gm tepung
5 gm serbuk penaik
50 gm badam/walnut


CARA MENYEDIAKAN:
1. Masak coklat dengan mentega menggunakan kaedah double-boiler.Sejukkan
2.Pukul gula dan telur sehingga kembang
3.Masukkan coklat yang telah dimasak tadi ke dalam adunan.
4.Masukkan tepung dan serbuk penaik
5.Akhir sekali masukkan badam atau walnut6.Tuangkan adunan ke dalam acuan dan bakar pada suhu 180'C selama 40 minit


Share |

10 ulasan:

MamaFaMi berkata...

Yummy yummy yummy!

Watierman berkata...

Ish menggoda sungguh bronis ni yer!!

ain berkata...

tengok bhn2..semua ada dlm stock. kot2 klu rajin nanti...boleh ler try!

blogresipi berkata...

bestnye brownie... saje je tauuu letak cekelat leleh leleh gitu... nak goda i le tu..heheh

Haniss berkata...

yummynya tengok bronis ni....dah lama oven kat rumah saya tu tak berasap......

ima berkata...

alamak mengancam habis!!!

geraugebang berkata...

apa daya ku, lihat saja, pegang tak tercapai, makan tak rasa. hu hu hu

cikmanggis berkata...

sedappnya..

mamasya berkata...

Salam k.Zai.

Dapur k.Zaipun ada baking cho jugak...original brownies ni pun nampak yummmy dg topping meleleh...
re;kebetulan sungguh ni...macam sy tahu2 je yg k.Zai nak cari resepi cho banana cake. tu yg sy tayang kek ni wpun ada masakan lain yg sebelumnya yg belum sempat masuk n3. saja bagi laluan cho banana cake yg sedap tu...biar k.Zai dan kawan2 terliur pula tengok..hi..hi..

Azura Suhaimi berkata...

wau sedapya bronis akak..nk cubalah time rajin nnt ye..thanks kak..