Jumaat, Oktober 22, 2010

Kuih Bakar Jagung

www.tips-fb.com
Lepas wat kuih bakar pandan...tingin plk nak wat kuih bakar jagung...sbb dah rasa akan keenakan kuih bakar resipi cikgu zana ni...mmg sedap banget ni...wat malam tadi...pagi bawa kt ofis sikit...member ofis pun kata sedap banget...sedap lemak berkrim...tak rugi mencuba...resipi amik dr umah hana je...bolih tgk kat sini dan sini...nak wat pun sonang jer...main blend je semua...timaceh pd kedua2 cikgu ni...

Dah lebihkan masa membakar...tp masih tak mahu ireng kt atasnya...


Bahan-bahan

  • 1 cawan tepung gandum- akak tmbh 2 sudu besar tepung
  • 1 cawan santan
  • 1 cawan susu sejat
  • 3/4 cawan gula pasir
  • 2 biji telur
  • 2 sudu butter - cairkan (yg nih hana tambah) - pun tmbh mcm hana
  • 1 tin jagung manis ala krim
  • sedikit pewarna kuning
  • sedikit bijan jika suka
  • Secubit garam - akak tambah
Cara-cara
  1. Blend semua bahan hingga sebati kecuali jagung dan bijan
  2. Masukkan jagung dan "blender" sebentar.
  3. Tuangkan dalam loyang dan taburkan bijan jika suka.
  4. Bakar pada suhu 180 C selama 1 jam

Share |

5 ulasan:

hana berkata...

salam kak..
kite lupa nak edit situ, aritu kita bakar gune suhu 180.. lam masa sejam. lenkali akak leh try gtu.. insyaAllah berkerak.. sepotong kak! hihi

Mas berkata...

mas suka kuih bakar, sedapnya ....

imanmom berkata...

sedapnya!
nak sepotong...

anymz berkata...

saya dah buat tu hari,memang sedap kuih ni kan?..tapi saya punya berkerak..saya lebih suka gaya cenggini

Lin Rosly berkata...

Sedapnya....